Improving Al-Qur’an Recitation Through Multimedia Content Production at SMPN 5 Palangga Gowa
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Aryati, A. (2023). Metodologi Pembelajaran Pendidikan Agama Islam. PT. Bumi Aksara.
Azhar, N. N., Elisa, T., & Mulyawan, S. (2021). Meningkatkan Kemampuan Membaca dan Menulis Al-Qur’an Pada Anak Usia Dini di Masa Pandemi. Proceedings UIN Sunan Gunung Djati Bandung, 1(14), 70–79.
Fauziyyah, I. (2021). Pengaruh Penerapan Metode Demonstrasi dan Motivasi Belajar Terhadap Kemampuan Membaca Al-Quran Secara Tartil Siswa SMA Islam Al-Azhar 5 Kota Cirebon. Misykah: Jurnal Pemikiran Dan Studi Islam, 6(1), 72–88.
Fitriana, F., Harapan, E., & Rohana, R. (2022). Pengaruh Penggunaan ICT Dan Motivasi Belajar Terhadap Hasil Belajar Siswa. JRTI (Jurnal Riset Tindakan Indonesia), 7(3), 479–494. http://dx.doi.org/10.29210/30032071000
Harefa, N., Sadarman Tafonao, G., Hidar, S., & Kunci, K. (2020). Analisis Minat Belajar Kimia Siswa Melalui Pembelajaran Berbasis Multimedia. Jurnal Kajian, Penelitian Dan Pengembangan Kependidikan, 11(2), 81–86. http://journal.ummat.ac.id/index.php/paedagoria
Hasan, M. (2021). Media Pembelajaran. Tahta Media Group.
Herman, U., Rochman, C., & Maslani, M. (2020). Model Evaluasi Ketercapaian Kompetensi Sasar Qur’an Hadits Berbasis Kognitif Pada Pembelajaran Pendidikan Agama Islam. JINoP (Jurnal Inovasi Pembelajaran), 6(2), 136–148. https://doi.org/10.22219/jinop.v6i2.8575
Indonesia, R. (2018). Undang-Undang RI Nomor 20 Tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional. Kresna Bina Insan Prima.
Kurniasih, S. R., Nugraha, M. S., & Muslih, H. (2023). Pengembangan Bahan Ajar Video Interaktif Berbasis Edpuzzle Dalam Pembelajaran Pendidikan Agama Islam. Jurnal Pendidikan Agama Islam Al-Thariqah, 8(2), 275–294.
Masykur, A. R., Ritonga, R. S., & Najamuddin, N. (2025). Inovasi Metode Pembelajaran Al-Qur’an. Civil Officium: Journal of Empirical Studies on Social Science, 5(1), 60–69. https://doi.org/10.53754/civilofficium.v5i1.755
Muharrani, M., & Murhayati, S. (2025). Optimalisasi Penggunaan Multimedia Sebagai Sumber dan Bahan Pembelajaran Pendidikan Agama Islam (PAI). Al-Mutharahah: Jurnal Penelitian Dan Kajian Sosial Keagamaan, 22(1), 849–862. https://doi.org/10.46781/al-mutharahah.v22i01.1089
Nasution, Q. N. B. (2024). Strategi Pembelajaran Baca Tulis Al-Qur’an. Analysis, 2(2), 285–291.
Nurhidin, E. (2022). Peran Guru Pendidikan Agama Islam dalam Meningkatkan Kualitas Literasi Membaca Qur’an Siswa Sekolah Menengah Atas. Edudeena: Journal of Islamic Religious Education, 6(1), 1–11. https://doi.org/10.30762/ed.v6i1.136
Prasetiyo, E., & Layli, A. (2021). Meningkatkan Kemampuan Menghafal Surat-Surat Pendek Dengan Metode Talaqqi Pada Usia 5-6 Tahun Di Ra Perwanida Krompol Bringin. Kurikula : Jurnal Pendidikan, 6(1), 67–74. https://doi.org/10.56997/kurikula.v6i1.714
Pristiwanti, D., Badariah, B., Hidayat, S., & Dewi, R. S. (2020). Pengertian Pendidikan. Jurnal Pendidikan Dan Konseling (JPDK), 4(6), 7911–7915. https://doi.org/10.31004/jpdk.v4i6.9498
Suryani, S. (2019). Pembelajaran Berbaris Media. Fitrah: Jurnal Studi Pendidikan, 10(1), 13–26. https://doi.org/10.47625/fitrah.v10i1.176
Syipa, M., & Sutisna, S. (2021). Implementasi Game Edukasi Pengenalan Huruf Hijaiyah Berbasis Dekstop dengan Metode MDLC pada Majlis Ta’lim Raudhoh Al Ummahat Jakarta Barat. Jurnal Sosial Teknologi, 1(7), 653–660. https://doi.org/10.59188/jurnalsostech.v1i7.153
DOI: https://doi.org/10.31869/jkpu.v8i1.6751
Article Metrics
Abstract view : 0 timesPDF - 0 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Indexed by:
Supported by Association
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.